.:: وب سایت شرکت پالایش گاز فجر جم ::.
شعار سایت
  • صفحه اصلی
    • مفهوم مسئولیت های اجتماعی
  • کمیته مسئولیت های اجتماعی
    • اسناد بالادستی
    • اعضا کمیته
    • مدل و نقشه استراتژی مسئولیت های اجتماعی فجر جم
  • اقدامات و فعالیت ها
    • فعالیتهای زیرساختی - توسعه ای
    • فعالیتهای فرهنگی
    • فعالیت های محیط زیست و HSE
    • فعالیتهای حوزه ورزش
    • فعالیتهای آموزشی و توانمندساز
    • فعالیتهای خیریه
    • خدمات بهداشتی و درمانی
    • حوزه انرژی
    • اقدامات مبارزه با ویروس کرونا
  • امور بانوان
    • برنامه های امور بانوان
    • فعالیت ها
  • منابع مطالعاتی
    • کتب و استانداردهای مرجع
    • مقاله های داخلی
    • مقاله های خارجی
    • مروری بر CSR شرکتهای بزرگ خارجی
  • گزارش پایداری
    • مفهوم گزارش پایداری
    • مرجع گزارش های پایداری داخلی
    • مرجع گزارش های پایداری خارجی
  • تماس با ما و ارسال پیشنهاد
‏صفحه نخست‏
‏ منو‏
‏کمیته مسئولیت های اجتماعی‏
‏مدل و نقشه استراتژی مسئولیت های اجتماعی فجر جم‏
شناسایی ذینفعان و  انتظارات آنها :
ذی‌نفعان افراد یا گروه‌هایی هستند که دروندادها و نیازمندی‌های سازمان را تامین نموده و بر عملکرد سازمان تاثیر می‌گذارند و به ازای آن انتظارات و خواسته‌های مشخصی از سازمان دارند و از این رو موفقيت سازمان و تداوم فعالیت‌های آن در گرو شناخت و برآورده ساختن مناسب و متوازن نیازها و انتظارات آنهاست. لذا يكي از دروندادهاي اصلي فرآيند تدوين/ بازنگري استراتژي، خواسته‌ها و انتظارات كليدي ذی‌نفعان مي‌باشد؛ كما اينكه مدل تعالي سازماني EFQM نيز در اين زمينه به صراحت تأكيد دارد: « سازمان‌هاي متعالي، نيازها و انتظارات ذي‌نفعان را به عنوان درونداد توسعه و بازنگري استراتژي و خط‌مشي‌هاي پشتيبان جمع‌آوري مي کنند و همواره نسبت به هر گونه تغيير هوشيار هستند ».
ذي‌‌نفعان؛ افراد، گروه‌ها يا سازمان‌هايي هستند كه به طور مستقيم يا غيرمستقيم سهم يا منفعتي در سازمان دارد، زيرا يا بر سازمان تاثير مي‌گذارند و يا از آن تاثير مي‌پذيرند.  مثال‌هايي از ذي‌نفعان بيروني عبارتند از مالكان (سهامداران)، مشتريان، تأمين‌كنندگان، شركا، نهادهاي دولتي و نمايندگان جامعه. مثالهايي از ذي‌‌نفعان داخلي نيز كاركنان يا گروه‌هاي كاركنان مي‌باشند.
گروه­های ذی­نفع شرکت پالایش گاز فجر جم در شکل زیر نمایش داده شده است.

توجه به الزامات بالادستی در تدوین استراتژی مسئولیت های اجتماعی:
شرح هدف استراتژیک حوزه توسعه مشارکت های اجتماعی
شاخص استراتژیک مسئولیت های اجتماعی

سند  استراتژی شرکت پالایش گاز فجر جم


خط مشی مدیریت یکپارچه شرکت
رویکرد شرکت پالایش گاز فجر جم در حوزه مسئولیت اجتماعی:


در چند دهه اخیر با وجود اهمیت جنبه‌های اقتصادی توسعه، ظاهرا همگان پذیرفته‌اند که توسعه چیزی فراتر از رشد اقتصادی است و گذشته از بهبود سطح مادی زندگی، عدالت اجتماعی، بزرگداشت ارزش‌ها و سنت‌های بومی را نیز در بر می‌گیرد.
در این معنی توسعه به پیشرفت‌های مطلوب اجتماعی و اقتصادی و بطور کلی به بهبود شرایط زندگی همگان اطلاق می‌شود.
اما اقدامات توسعه‌ای به سادگی به اهدافی که برای آن ها در نظر گرفته می‌شود دست نمی یابند و به عبارت دیگر هر توسعه‌ای لزوماً به «پایداری اجتماعی» منجر نمی‌شود.
حضور صنایع نفت و گاز در استان بوشهر با توجه به پتانسیل‌های بالای اقتصادی که در بردارد از سویی می‌تواند فرصتی مناسب برای ایجاد توسعه پایدار باشد و از سوی دیگر درصورت بی‌توجهی در برنامه‌ریزی صحیح و جامع در ابعاد گوناگون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، زمینه‌ساز، برهم‌خوردن پایداری اجتماعی، اختلال در نظام اجتماعی و افزایش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در سطح منطقه خواهدبود.
شرکت پالایش گاز فجر جم به عنوان بزرگترین پالایشگاه گاز خاورمیانه، به واسطه حضور چندین ساله در محدوده شهرستان جم تلاش داشته تا مسائل و مشکلات فرهنگی، اجتماعی متعددی را که شهروندان شهرستان جم و ریز، کارکنان خود، ساکنین منازل سازمانی  در این سال ها متصور بود به حداقل ممکن کاهش دهد.
در این راستا رهبران پالایشگاه مصمم به تحول رفتار سازمانی و بهبود شاخص های فرهنگ سازمانی درمحیط داخلی پالایشگاه، ارتقاء وضعیت اجتماعی و فرهنگی و بهبود تعامل با محیط پیرامون شده اند.





تعیین زیست بوم ها با الگو گیری از انتظارات ذینفعان در سند استراتژی و احصا  S-W-O-T-R :
با توجه به ماهیت پروژه نیاز است تا جهت تمرکز بیشتر و اقدامات اثرگذار تر زیست بوم هایی بر مبنای گروه های مخلف ذینفعان شکل بگیرد. لذا در این پروژه 6 زیست بوم به عنوان زیست بوم های اصلی تعریف گردید که به شرح زیر است:


نقشه استراتژی مسئولیت های اجتماعی فجر جم

 
دستاوردها و افتخارات
  • رسيدن به ركورد تصفيه روزانه 125 ميليون مترمكعب گاز
  • كسب عناوین برتر در حوزه عملیات
  • کسب عناوین برتر در حوزه مالی
  • کسب تندیس طلایی و نقره ای در همایش مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت
  • كسب تندیس برنزین جشنواره ملی نظام پیشنهادها 
تماس با ما
آدرس : استان بوشهر - شهرستان جم - شرکت پالایش گاز فجر جم صندوق پستی جم  : 176 -75581
تلفن : 2-81314551-021 فکس : 2530330-0771
پست الکترونیک : وبسایت: www.fajrjam.ir
پیوندهای سریع
اخبار مناقصه و مزایده گالری تصاویر
پیوندهای پرکاربرد
وزارت نفت شرکت ملی گاز ایران پست الکترونیک شرکت ملی گاز ایران پایگاه ملی اطلاع رسانی مناقصات پایگاه بازرسی کل کشور مجتمع مسکونی پارس جم
همه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به شرکت پالایش گاز فجر جم می باشد.
طراحی سایت و طراحی پورتال شرکت داده‌ورزان 
Instageram Facebook google Twitter